Usługi pocztowe AVISTRANS polegają na kompleksowej obsłudze, przede wszystkim służbowej korespondencji, wymagających Klientów. W realizacji niezawodnych doręczeń przesyłek listowych zaangażowane są aplikacje, dzięki którym nadawcy posiadają pełną wiedzę o przesyłce na każdym etapie obrotu pocztowego.
W przypadku doręczeń przesyłek urzędowych, prowadzonych na podstawie przepisów Kpc, dotychczasowe formularze zwrotnego poświadczenia odbioru, mogą zostać zastąpione elektronicznym poświadczeniem odbioru (EPO). EPO ewidentnie przyspiesza postępowanie, ponieważ o skutecznej realizacji doręczenia przesyłki nadawca powiadamiany jest kanałem elektronicznym już w chwili jej doręczenia adresatowi..
Usługi pocztowe AVISTRANS, realizowane są przez operatora w sposób inny niż określony dla usług o charakterze powszechnym, a Klienci operatora posiadają dostęp do informacji o przesyłkach rejestrowanych, za pomocą kanału elektronicznego.