Polityka lokalizacji zapasów z reguły nie jest jednorodna wobec wszystkich pozycji asortymentowych oferowanych przez firmę. Pozycje towarowe wolno rotujące, zwłaszcza te o wysokiej cenie jednostkowej, umieszcza się w magazynie centralnym, natomiast zapas towarów o dużej rotacji winien zostać rozproszony do magazynów regionalnych.
Sprzedawca, funkcjonujący w sieci Internet, może łatwo, w obiektywny sposób, ustalić kryteria implikujące decyzję o rozproszeniu magazynów. Celem tworzenia sieci dystrybucji jest łatwiejszy dostęp klientów do towarów oferowanych przez sprzedawcę. Przesunięcie zapasu towaru bliżej odbiorcy, poprzez ulokowanie go w magazynach regionalnych, skraca czas realizacji zamówienia, a dystrybuowanie towarów, poprzez sieć regionalnych magazynów rozproszonych, umożliwia operatorowi logistycznemu zaoferowanie ekspresowej usługi kurierskiej z dostawą do adresata w tym samym dniu. Dostawa towaru, w dniu jego faktycznego zamówienia Online, przekłada się nie tylko na pozytywny wizerunek sprzedawcy, ale także wpływa na potencjalny wzrost sprzedaży i szybszą rotację towarów.
Model logistyczny AVISTRANS, oparty o magazyny rozproszone może generować dodatkowe obopólne korzyści, polegające na obniżaniu kosztów magazynowania w wyniku ekonomii współdzielenia zasobów operatora i sprzedawcy, w zakresie składowania zapasów towarów przeznaczonych do dostawy w dniu ich zamówienia.